Το “Blade” είναι το πρώτο supercar από 3D εκτυπωτή!

H Divergent 3D φέρνει την επανάσταση στον τρόπο κατασκευής αυτοκινήτων και το PSA Group έσπευσε να υπογράψει μαζί της συνεργασία στρατηγικής σημασίας.

Νέοι όροι, νέες τεχνολογίες εισβάλλουν με καταιγιστικό ρυθμό στη ζωή μας. Ειδικά στο χώρο της αυτοκίνησης, είναι κάποιες φορές που δυσκολεύεσαι να κατανοήσεις αυτά που συμβαίνουν γύρω σου.

Οι εξελίξεις τρέχουν με τέτοιο ρυθμό που ακόμα κι αν διαθέτεις φαντασία που καλπάζει, δυσκολεύεσαι να τις αποδεχθείς.

Από τα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, μέχρι τον νέο τρόπο μέτρησης της ιπποδύναμης (Megawatt) και φυσικά την αυτόνομη οδήγηση που μπαίνει στη ζωή μας.
Οι αλλαγές, όμως, δεν αφορούν μόνο στα προϊόντα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και στον τρόπο που αυτά κατασκευάζονται.

Όλο και περισσότερες βιομηχανίες στρέφονται στην αειφόρο ανάπτυξη, που σχεδιάζεται και υλοποιείται λαμβάνοντας υπόψη την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιωσιμότητα.
Η Divergent 3D (ξεκίνησε ως Divergent Microfactories) είναι μια εταιρεία που εδρεύει στην California, την πρωτεύουσα της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών.

Το 2015 παρουσίασε στην παγκόσμια αυτοκίνηση το “Blade”, το πρώτο supercar που κατασκευάστηκε με τη χρήση τεχνολογίας τρισδιάστατης εκτύπωσης και ουσιαστικά το πρώτο όχημα που πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας και μπορεί να κυκλοφορήσει νόμιμα στον αυτοκινητόδρομο.

Το “Blade” και η πρωτοποριακή τεχνολογία κατασκευής του κεντρίζουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών του Los Angeles Auto Show που διεξάγεται από 18 έως 27 Νοεμβρίου.

Η τεχνολογική πλατφόρμα “Node”

Η εταιρεία έχει αναπτύξει μια νέα, καινοτόμα τεχνολογική πλατφόρμα που ονομάζει “Node”. Αυτή της επιτρέπει να κατασκευάζει τα βασικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου σε τρισδιάστατους εκτυπωτές.

Και το σημαντικότερο είναι πως δεν υπάρχει κανένας μα κανένας περιορισμός: μπορεί να κατασκευάσει από διθέσιο σπορ αυτοκίνητο, μέχρι pick-up, ικανοποιώντας και τον πιο απαιτητικό πελάτη!

Όπως τονίζουν οι ιθύνοντες της εταιρείας, η πλατφόρμα βοηθά στη δραματική μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος, στον περιορισμό της χρήσης υλικών, καθώς επίσης και στη δραστική μείωση του κόστους κατασκευής.

«Η κοινωνία έχει κάνει τεράστια βήματα όσον αφορά στην αναγνώριση και την υιοθέτηση ‘πράσινων’ αυτοκινήτων. Το πρόβλημα είναι ότι ενώ τα οχήματα αυτά υπάρχουν, η διαδικασία παραγωγής τους κάθε άλλο παρά φιλική προς το περιβάλλον είναι», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Kevin Czinger που εξηγεί τους λόγους που κάνουν την Divergent 3D ξεχωριστή.

«Εμείς έχουμε βρει τον τρόπο να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα κρατώντας την υπόσχεση για ριζική μείωση των πόρων που χρησιμοποιούνται, αλλά και της μόλυνσης που δημιουργείται κατά την παραγωγική διαδικασία. Επίσης, κρατάμε την υπόσχεση για προσιτή κατασκευή κανονικών αυτοκινήτων για μικρές ομάδες. Και όπως αποδεικνύει το “Blade” το κάνουμε χωρίς να θυσιάζουμε το στυλ ή την ουσία. Έχουμε εξελίξει ένα βιώσιμο μονοπάτι για την αυτοκινητοβιομηχανία που πιστεύουμε ότι θα έχει ως αποτέλεσμα την αναγέννηση του τρόπου κατασκευής αυτοκινήτων, με καινοτόμα, φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα που σχεδιάζονται και κατασκευάζονται σε μικρά εργοστάσια ανά τον κόσμο».

Αυτή η επαναστατική τεχνολογία που έχει εξελίξει η εταιρεία βασίζεται στην κατασκευή αλουμινένιων συνδέσμων από τρισδιάστατους εκτυπωτές, οι οποίοι ενώνονται με σωλήνες από ανθρακονήματα για την δημιουργία του σασί του εκάστοτε οχήματος.

«Αν θέλω το αυτοκίνητο να είναι 10% μεγαλύτερο, απλά πατάω ένα κουμπί». Αυτή είναι η λογική της πλατφόρμας.

«Το ‘Node’ λύνει το πρόβλημα του χώρου και του χρόνου καθώς μπορείς να έχεις τα εξαρτήματα που χρειάζεσαι και να συναρμολογήσεις το σασί μέσα σε λίγα λεπτά», αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία.

Το “Blade” είναι το πρώτο supercar που προέκυψε από αυτήν την καινοτόμα διαδικασία παραγωγής. Ο τρόπος κατασκευής του ή καλύτερα συναρμολόγησής του θυμίζει συναρμολογούμενο παιχνίδι.

Μόνο που σε αυτήν την περίπτωση δεν έχουμε τουβλάκια, αλλά συνδέσμους από αλουμίνιο και ανθρακονημάτινους σωλήνες.

Είναι τόσο συγκεκριμένα τα εξαρτήματα που χρειάζεσαι κάτι λιγότερο από μισή ώρα για να τα συνδέσεις και να φτάσεις στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι το ολοκληρωμένο σασί. Ένα σασί που όπως αναφέρει η εταιρεία, είναι μέχρι και 90% ελαφρύτερο από αυτά των συμβατικών αυτοκινήτων!

Το “Blade” είναι ένα μονοθέσιο υπεραυτοκίνητο και ζυγίζει μόλις 635 κιλά, όντας σημαντικά πιο ελαφρύ σε σχέση με τα supercars που γνωρίζουμε.

Και οποιεσδήποτε αμφιβολίες για την ανθεκτικότητα των υλικών που κατασκευάζονται με τη μέθοδο της τρισδιάστατης εκτύπωσης και την ασφάλειά του, θα πρέπει να εξαλειφθούν καθώς όπως τονίζουν οι ιθύνοντες «πρόκειται για ένα από τα πιο ανθεκτικά αυτοκίνητα, από άποψη κατασκευής».

Χρησιμοποιεί έναν 4κύλινδρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα που προέρχεται από το Mitsubishi Lancer Evo και που χάρη στις σημαντικές τροποποιήσεις που έχει δεχθεί μπορεί, μεταξύ άλλων, να λειτουργεί τόσο με βενζίνη, όσο και με συμπιεσμένο φυσικό αέριο.

Η απόδοση του εν λόγω κινητήρα έχει εκτοξευτεί στους 700 ίππους, βοηθώντας το πανάλαφρο “Blade” να κάνει τη διαδικασία 0-100km/h σε μόλις 2,2 δευτερόλεπτα!